Щодо порядку та алгоритму дій адвоката для отримання доступу до Державного реєстру прав

З метою належної реалізації пункту 2 «Порядку доступу посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, судів, органів внутрішніх справ, органів прокуратури, органів Служби безпеки, нотаріусів, адвокатів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.12.2014 № 722, Держінформ`юстом, як адміністратором Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі – Державний реєстр прав), вживаються заходи забезпечення можливості доступу адвокатів до Державного реєстру прав.

Зокрема, доступ до Державного реєстру прав буде здійснюватися з використанням електронного цифрового підпису, який можна отримати в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК). Таких АЦСК декілька (АЦСК «MASTERKEY», АЦСК ТОВ «Ключові системи» (www.ksystems.com.ua); АЦСК ДП «Українські спеціальні системи» (www.csk.uss.gov.ua)), однак радимо звертатися до АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів (www.acskidd.gov.ua), оскільки вони мають найбільш розгалужену систему центрів.

Для отримання доступу до Реєстру, слід виконати наступний алгоритм дій:

  1. Заповнюємо документи за цим посиланням для отримання електронно-цифрового підпису (виходимо з того, що адвокати є самозайнятими особами відповідно до Податкового кодексу).
  2. Потім йдемо з документами в один з Акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК).
  3. Одночасно заповнюємо Заяву та Договір про надання доступу до інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно для Державного підприємства «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України.
  4. Заяву та Договір необхідно направити на адресу ДП «Інформаційний центр» або його філій. Задля пришвидшення процесу - приносимо Договір та Заяву за центральною адресою Державного підприємства «Інформаційний центр»: м. Київ, вул. Пимоненко 13б (телефони для довідок можна знайти за цим посиланням).
  5. Спеціалісти Державного підприємства «Інформаційний центр» реєструють та обробляють заявку, а потім відсилають повідомлення адвокату - коли прийти й отримати пароль для доступу. Адвокат отримує логін особисто.

ВСЕ – МОЖНА ПОЧИНАТИ ПРАЦЮВАТИ З РЕЄСТРАМИ.

Декілька зауважень до викладеного вище алгоритму.

  1. При заповненні документів для отримання цифрового підпису в АЦСК слід звернути увагу на те, що у разі, якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від реєстраційного номеру облікової картки платника податків, копія картки платника податків не подається. У разі неможливості особистої присутності адвоката в АЦСК ІДД Міндоходів, він може бути представлений довіреною особою. У цьому випадку заявник надає нотаріально засвідчену довіреність, на здійснення процедури реєстрації заявника у реєстрі підписувачів АЦСК ІДД Міндоходів та генерації ключів підписувача у АЦСК ІДД Міндоходів. Якщо реєстраційні документи заявника (реєстраційна картка тощо) підписані безпосередньо представником, в довіреності повинно бути додатково обумовлено наділення представника повноваженнями укладати від імені заявника договір про надання послуг ЕЦП. Під час процедури ідентифікації повірена особа повинна пред’явити оригінал паспорта громадянина України, а за його відсутності паспорта громадянина іншої країни із нотаріально засвідченим перекладом на українську мову, посвідки на тимчасове/постійне проживання, посвідчення біженця або паспорта громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі. Також слід знати, що до розгляду не приймаються документи, які мають підчистки, дописки, закреслені слова, інші незастережні виправлення або написи олівцем, а також мають пошкодження, внаслідок чого їх текст неможливо прочитати. Для недопущення помилок при заповненні "Реєстраційної картки" в форматі ".xls", окремі поля, які не потребують редагування, є заблокованими
  2. Щодо адреси АЦСК ІДД Міндоходів, то центральний офіс знаходиться 04655, м. Київ-53, Львівська пл.,8, тел.: (044) 284-00-10, факс: (044) 284-09-35.    Інші райони Києва: Голосіївський район (вул. Жилянська, буд. 23 а, каб. 104), Дарницький район (вул. Кошиця, буд. 3, 1-й пов.), Деснянський район (вул. Закревського, буд. 41, 1-й пов., каб. 119), Дніпровський район (Харківське шосе, буд. 4а, 1-й поверх праворуч), Оболонський район (пр-т. Героїв Сталінграда, буд. 58, 1-й пов., каб. 130), Печерський район (вул. Лескова, буд. 4, 1-й поверх ліворуч), Подільський район (вул. Турівська, буд. 12, каб. 105), Святошинський район (вул. Котельникова, буд. 14, 1-й пов., каб. 100), Солом`янський район (вул. Смілянська, буд. 6, 1-й поверх ліворуч, каб. 14), Шевченківський район (вул. Політехнічна, буд. 5а, каб. 7).  Представники Київської області зможуть отримати ЕЦП за адресами: м. Київ-151, вул. Народного ополчення, буд. 5а, каб. 23 тел.: (044) 200-37-61 та в м. Біла Церква, бульв. 50 річчя Перемоги, буд. 12, каб. 101
  3. Укладення Договору про надання доступу до інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відбувається шляхом приєднання адвокатів до запропонованих державним підприємством «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України умов Договору про надання доступу до інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Для приєднання до умов Договору та отримання доступу (підключення) до Державного реєстру прав, необхідно заповнити та направити на адресу Підприємства або його філій Заяву про приєднання до умов Договору (за місцезнаходженням основного робочого місця відповідно до відомостей Єдиного реєстру адвокатів України).
  4. Оскільки офіційних повідомлень про те, яким саме листом (простим, рекомендованим, з описом) слід направляти Заяву та Договір про надання доступу до інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, радимо подавати Заяву та Договір особисто.
  5. В разі необхідності спеціалісти ДП «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України можуть провести короткий курс навчання з техніки користування Реєстром.