Як юристу заробляти в нових умовах

Останні півроку ринок праці в Україні переживає непрості часи. Це стосується як роботодавців, так і кандидатів. Подібне на моїй пам'яті відбувалося в 2008 та 2014 рр., та все ж не в масштабах світу і гіперневизначеності. Як і тоді, ми наразі тільки вчимося жити в нових умовах, пристосовуємось до нестабільної стабільності і кожного дня сподіваємось, що все повернеться на свої місця. Але давайте по порядку.

Якщо ви працюєте в системних компаніях, перегляд заробітної плати відбувається раз на рік. Як правило, це може бути осінній або весняний період. Протягом року ви досягаєте певних КПІ, і в результаті на вас може чекати кар'єрний і фінансовий підйом.

Ми пам'ятаємо, що історія з COVID у нашій країні почала набирати оберти ближче до березня, і роботодавці один за одним імплементували цілу низку заходів, аби врятувати бізнес і команди. Хтось це зробив першим, інші очікували на покращення ситуації до останнього та все ж поповнили ряди перших. Тож абсолютно логічно, що ми відчули на собі відмову наших компаній від перегляду фінансової винагороди і промоушинів, зменшення фіксованого окладу, скорочення штату і cost cutting соціальних пакетів, бонусів, бюджетів на навчання. Про річний перегляд заробітних плат більшість з нас змушені були забути на невизначений час.

В результаті на ринку праці головним знову стає роботодавець. Принаймні, так здається на перший погляд. Деякий час ми спостерігали майже 100% заморозку пошуку персоналу на юридичному ринку. Компанії намагались зберегти штат і забезпечити роботою, в першу чергу, своїх членів команди. Деякі юристи почали вивчати нові для себе питання і розширювати експертизу. Наразі, за статистикою провідних сайтів з працевлаштування, вакансій стало втричі менше, а от кандидатів на одну вакантну посаду значно побільшало. Незважаючи на те, що більшість компаній відзначають пожвавлення бізнес-активності і не відчули суттєвого зниження завантаженості, вони й надалі планують жити в режимі «затягнутих пасків». Найближчі півроку можуть пройти під девізом «Формуємо резервний фонд».

Що ж робити нам, простим смертним, коли ціни ростуть, кредити потрібно платити, життя продовжується? Як кар'єрний консультант, раджу не робити різких рухів і перед прийняттям важливих рішень ще раз все обміркувати. Чи дійсно ваша компанія така вже «погана», і що може чекати на вас на новому місці роботи? Рекрутери підкреслюють, що хантити кандидатів не стало легше. Люди тримаються за свої місця і хоча б якусь стабільність. Підбираючи працівників для різних компаній, можу це підтвердити. Тим не менш, хочу поділитися декількома порадами, що можуть допомогти вам покращити свій грейд і рівень оплати в компанії навіть у ці непрості для усіх часи.

1. Проаналізуйте свою завантаженість на предмет того, чи можете ви взяти додаткові завдання. Це можуть бути як юридичні, так і піар-завдання або внесок у розвиток компанії: розробка процедур, цікаві ідеї, участь у імплементації різних систем та інструментів щодо підвищення ефективності команди.

2. Інвестуйте у свій розвиток. Розширюйте експертизу, посилюйте свої soft skills, покращуйте знання іноземних мов, отримуйте адвокатське свідоцтво тощо.

3. Займіться формуванням свого професійного оточення. Відвідуйте івенти, бізнес-сніданки, інші заходи.

4. Створюйте свій персональний бренд. Це дорога в тисячу кроків, тому час зробити перший.

5. Поцікавтесь у клієнтів компанії (якщо ви працюєте в консалтингу), чи не потрібен їм юрист на секондмент. Поєднання двох ролей може зберегти існуючий рівень винагороди або навіть збільшити його.

Іншими словами, не зупиняйтесь себе апгрейдити. Непрості часи пройдуть, і компанії знову згадають про утримання талантів, мотивацію команд та інші «плюшки».

Бізнесу ж час навчитись цінувати людей, працювати з ефективністю команд, будувати правильну систему мотивації працівників, вірити в можливість працювати віддалено, формувати належний резервний фонд, бути гнучкими та швидко реагувати на те, що відбувається в Україні та світі.

Пандемія дала хороший поштовх змінитися усім нам, а далі необхідно робити правильний вибір і планувати наступні кроки.

 

Автор: Віра Проценко, CEO GOLOVABOUTIQUE, кар'єрна консультантка

Джерело