Справа № 752/16069/24
Провадження №: 3/752/6500/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 серпня 2024 року м.Київ
Суддя Голосіївського районного суду міста Києва Токман Ю.Ф., розглянувши матеріали, які надійшли від Ради адвокатів Київської області Національної Асоціації адвокатів України про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 5 ст. 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП),
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця Литви, громадина Литви, працюючого директором ТОВ «Агролінії», РНКОПП НОМЕР_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 ,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , обіймаючи посаду директора ТОВ «Агролінії», 03 червня 2024 року не надав відповіді на адвокатський запит адвоката Лисенка С.М. № АБ-С292-4СС-4-16/1 від 24.05.2024, який діє в інтересах ОСОБА_2 , чим порушив вимоги ст. 24 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», відповідальність за що передбачена ч. 5 ст. 212 КУпАП.
ОСОБА_1 у судовому засіданні свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення не визнав. Повідомив, що адвокатський запит не отримував, про його існування дізнався вже коли сплину строки, тому відповіді не надав.
Потерпілий ОСОБА_3 у судовому засіданні підтвердив обставини, викладені в протоколі про адміністративне правопорушення. Просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 5 ст. 212-3 КУпАП.
Вирішуючи питання про винуватість ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, суд виходить з наступного.
При розгляді справи про адміністративне правопорушення суддя, відповідно до вимог статей 245, 280 КУпАП, повинен з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші факти, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно зі ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням визначається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено відповідальність.
Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», адвокатський запит – письмове звернення адвоката до органу державної влади, органу місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, громадських об`єднань про надання інформації, копій документів, необхідних адвокату для надання правової допомоги клієнту.
Згідно з ч. 2 ст. 24 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи, керівники підприємств, установ, організацій, громадських об`єднань, яким направлено адвокатський запит, зобов`язані не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту надати адвокату відповідну інформацію, копії документів, крім інформації з обмеженим доступом і копій документів, в яких міститься інформація з обмеженим доступом.
Відповідно до ч. 5 ст. 212-3 КУпАП передбачено відповідальність за неправомірну відмову в наданні інформації, за несвоєчасне або неповне надання інформації, за надання інформації, що не відповідає дійсності, у відповідь на адвокатський запит, запит кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, її палати або члена відповідно до Закону України “Про адвокатуру та адвокатську діяльність”.
Судом досліджено: протокол про адміністративне правопорушення серії КС № 00553 від 18.07.2024, копію довіреності Ради адвокатів Київської області про надання права на складання протоколів про адміністративне правопорушення, заяву адвоката Лисенка С. М. про вчинення керівником ТОВ «Агролінії» правопорушення, копію адвокатського запиту № АБ-С292-4-СС-4-16/1 від 24.05.2024 до ТОВ «Агролінії», копію ордеру адвоката Лисенка С.М. на представництво інтересів ОСОБА_2 , копію свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю Лисенка С.М., копію опису вкладення про направлення поштової кореспонденції ТОВ «Агролінії», інформацію статусу відстеження поштової кореспонденції, а також пояснення ОСОБА_1 та ОСОБА_3 у судовому засіданні.
Дослідивши докази, надавши їм оцінку, суд дійшов висновку про доведеність винуватості ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 212-3 КУпАП.
Доводи ОСОБА_1 про те, що він не надав відповідь на адвокатський запит, оскільки не отримував його, спростовуються інформацією про відстеження поштового відправлення, відповідно до якої уповноважена особа ТОВ «Агролінії» отримала адвокатський запит 29 травня 2024 року.
Підстав недовіряти вказанів інформації у суду немає.
ОСОБА_1 , будучи директором, несе повну відповідальність за діяльність ТОВ «Агролінії», в тому числі за своєчасне надання відповідей на адвокатські запити.
Таким чином, не надавши відповідь на адвокатський запит, ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 5 ст. 212-3 КУпАП.
З урахуванням характеру вчиненого правопорушення, особи порушника, відсутності обставин, що обтяжують відповідальність, суд вважає за необхідне накласти адміністративне стягнення в межах санкції, передбаченої ч. 5 ст. 212-3 КУпАП, у виді штрафу.
Крім цього, відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладання адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.
Керуючись ст.ст. 7, 40-1, 212-3, 221, 283-285, ст. 294 КУпАП,
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 визнати винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 212-3 КУпАП, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі двадцяти п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 425 (чотириста двадцять п`ять) грн.
Стягнути із ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 (шістдесят) коп.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Голосіївський районний суд м. Києва протягом 10 діб з дня її винесення.
Суддя: Ю. Ф. Токман