З 01 січня 2022 року в Україні діє єдиний вид адвокатських ордерів – згенерованих автоматично через особистий кабінет адвоката в Єдиному реєстрі адвокатів України. Однак після скасування можливості видавати ордери на віддрукованих бланках, змінювати ордери, видані раніше, немає потреби.
Ордери, видані адвокатом шляхом заповнення бланку з книги бланків ордерів, продовжують діяти до закінчення повноважень адвоката у відповідній справі.
Таке передбачене пунктом 5 Рішення Ради адвокатів України від 12 квітня 2019 року №41, яким затверджено у новій редакції Положення про ордер на надання правничої (правової) допомоги.
Відповідно до вказаного пункту:
Типова форма ордеру, виготовлена друкарським способом на замовлення ради адвокатів регіону відповідно до Положення про ордер на надання правової допомоги та порядок ведення реєстру ордерів, затверджене рішенням Ради адвокатів України №36 від 17 грудня 2012 року, із змінами та доповненнями, діє після 01 січня 2022 року до закінчення повноважень адвоката у конкретній справі (провадженні).
Нагадаємо, за чинним нині положенням, бланки ордерів, згідно затвердженої типової форми, генеруються у відповідному розділі «Особистого кабінету адвоката» на офіційному веб-сайті Національної асоціації адвокатів України, слідуючи командам системи.
Подальший облік згенерованих ордерів здійснюється автоматично системою управління електронної бази даних ЄРАУ. Історія генерування ордерів відображається у відповідному розділі «Особистого кабінету адвоката».
Порядок оформлення ордеру адвоката
Адвокати, адвокатські об’єднання або адвокатські бюро ініціюють генерування ордерів відповідно від:
- адвокатів, які здійснюють адвокатську діяльність індивідуально,
- керівників (уповноважених осіб) адвокатського об’єднання, адвокатського бюро
через
- офіційний веб-сайт НААУ,
- в раді адвокатів регіону,
- або як виняток у передбачених Радою адвокатів України випадках безпосередньо у Національній асоціації адвокатів України.
Ордер, виданий адвокатом, який здійснює свою діяльність індивідуально, підписується адвокатом та посвідчується печаткою за її наявності.
Ордер, який видається адвокатським бюро або адвокатським об’єднанням, обов’язково має містити:
- підпис адвоката, який надає правничу (правову) допомогу на підставі цього ордера, та
- підпис керівника адвокатського бюро, адвокатського об’єднання і
- скріплений печаткою юридичної особи.
Ордер, встановленої цим Положенням форми, є належним та достатнім підтвердженням правомочності адвоката на вчинення дій в інтересах клієнта.
Звертаємо увагу, що опція генерування ордерів буде доступна тільки тим адвокатам, які сплатили щорічний внесок на реалізацію адвокатського самоврядування.