Під час заходу з підвищення кваліфікації адвокатів у Вищій школі адвокатури на тему “Основи успішної промови адвоката в суді”, Гавриш Ганна, тренер з риторики, медіаконсультант, розповіла про мовний імідж адвоката.
В професії адвоката дуже важливим є мовний імідж. Дивлячись на іншу людину, перше за все, відбувається її дослідження, складається перше враження про те чи є цікавою ця людина для інших.
В основу мовного іміджу входить:
– Хто говорить? ( авторитет, харизма, експертність, імідж оратора).Сюди відносяться і соціальні мережі. На сьогодні це дуже добре працює на імідж адвоката. Якщо людина вільно веде себе в соц. мережах, саме з точки зору її професії, то це допомагає її подолати певні бар’єри і полегшує її виступ перед аудиторією. Саме соціальні мережі стають майданчиком для самопросування, допомагають посилити, сформувати свій імідж. Соціальні мережі – це також “фільтр” на клієнтів.
– Що говорить? ( зміст, факти, аргументи, словниковий запис, образне мовлення). Якщо говорити доступною мовою, тоді слухач почує. Дуже добре коли мовлення в адвоката є таким, що його можна переказати. В такій мові більше переконань, емоційності.Потрібно зазначити, що образність у мовленні адвоката необхідна складова, яка розкриває його інтелект. Образність виступів адвоката занурює слухачів в історію, і це впливає на розкриття обставин. Але якщо у адвоката є сумнів, невпененість, невіра, то це все також добре помічає аудиторія.
– Як говорить? ( тембр голосу, інтонація, паузи, акценти, дикція, посил)
Виділяють:
- невербальне мовлення – це все, що ми бачимо (дія, статура, постава, жести)
- паравербальне мовлення – це все про звучання голосу.
Потрібно зазначити, що будь – який дискомфорт зі сторони оратора критикується аудиторією. Відсутність контакту також не зацікавлює аудиторію.
Методи привернення уваги під час виступу адвоката у суді:
- пауза
- гучність і сила звуку
- неочікувана реакція
- фізична дія
- контакт
- риторичне питання
- провокація