Адвокатські запити: практика Ічнянського районного суду Чернігівської області

06.12.2021

Адвокатські запити: практика Ічнянського районного суду Чернігівської області

Ічнянський районний суд Чернігівської області
 
Провадження № 3/733/656/21
 
Єдиний унікальний №733/1300/21
 
Постанова
 
Іменем України
 
30 листопада 2021 року м. Ічня
 
Ічнянський районний суд Чернігівської області в складі головуючого судді Карапиш Т.В., при секретарі Литвиненко В.Ю., розглянувши матеріали справи, що надійшли від Ради адвокатів Київської області про притягнення до адміністративної відповідальності  ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителя АДРЕСА_1 , перебуваючого на посаді директора СТОВ «Іржавецьке», ІПН: НОМЕР_1 , за ч. 5 ст. 212-3 КУпАП,
 
В С Т А Н О В И В:
 
На розгляд Ічнянського районного суду Чернігівської області надійшов протокол про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 5ст. 212-3 КУпАП України, складений відносно ОСОБА_1 .
 
Як зазначено в протоколі серії КС№ 00287від 08листопада 2021року адвокат Олексієнко О.А. 01вересня 2021року звернувся з адвокатським запитом від 31серпня 2021року до директора СТОВ «Іржавецьке» ОСОБА_1 .
 
Відповідно до ч. 2ст. 24 ЗУ “Про адвокатуру та адвокатську діяльність “керівники підприємств, установ, організацій, яким направлено адвокатський запит, зобов`язані не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту надати адвокату відповідну інформацію, копії документів, крім інформації з обмеженим доступом.
 
Оскільки даний запит було отримано 07 вересня 2021 року, то останнім днем строку для надання відповіді на адвокатський запит був 14 вересня 2021 року.
 
Листом від 16 вересня 2021 року за № 16/21 за підписом директора СТОВ «Іржавецьке» ОСОБА_1 було надано несвоєчасну відповідь на вищевказаний адвокатський запит.
 
Отже, як зазначено в протоколі, в діях директора СТОВ «Іржавецьке» ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 5ст. 212-3 КУпАП, а саме – як несвоєчасне надання інформації у відповідь на адвокатський запит відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність».
 
В судове засідання  ОСОБА_1 не з`явився, хоча про час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
 
Відповідно до положень ст. 24 Закону України “Про адвокатуру та адвокатську діяльність “адвокатський запит – письмове звернення адвоката до органу державної влади, органу місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, громадських об`єднань про надання інформації, копій документів, необхідних адвокату для надання правової допомоги клієнту. До адвокатського запиту додаються посвідчені адвокатом копії свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю, ордера або доручення органу (установи), уповноваженого законом на надання безоплатної правової допомоги. Вимагати від адвоката подання разом з адвокатським запитом інших документів забороняється.
 
Згідно з ч. 2ст. 24 Закону України “Про адвокатуру та адвокатську діяльність “орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи, керівники підприємств, установ, організацій, громадських об`єднань, яким направлено адвокатський запит, зобов`язані не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту надати адвокату відповідну інформацію, копії документів, крім інформації з обмеженим доступом і копій документів, в яких міститься інформація з обмеженим доступом.
 
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
 
Диспозиція ч. 5 ст. 212-3 КУпАП передбачає відповідальність за неправомірну відмову в наданні інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання інформації, що не відповідає дійсності, у відповідь на адвокатський запит, запит кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, її палати або члена відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність».
 
Як з`ясовано, адвокатський запит адвоката Олексієнка О.А. був отриманий СТОВ «Іржавецьке» 07вересня  2021 року.
 
Директор СТОВ «Іржавецьке»  ОСОБА_1 відповідь на вище зазначений адвокатський запит надав 16 вересня 2021 року.
 
Оцінивши подані докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбачений ч. 5 ст. 212-3 КУпАП та його дії суд кваліфікує як несвоєчасне надання інформації у відповідь на адвокатський запит відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність».
 
При накладенні стягнення суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу порушника, який на даний час працює, ступінь його вини, обставини, що пом`якшують та  обтяжують відповідальність і приходить до висновку про необхідність накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді штрафу, так як таке стягнення буде доцільне для усунення в подальшому здійснення аналогічного правопорушення та попередження вчинення нових правопорушень.
 
Згідно ст.40-1КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення, розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
 
Відповідно до ст.4 Закону України «Про судовий збір» у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення ставка судового збору встановлена у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що станом на 01 січня 2021 року складає 454 грн. 00 коп. Докази згідно ст.5 Закону України «Про судовий збір» на підтвердження звільнення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, від сплати судового збору відсутні.
 
На основі викладеного, керуючись ст.ст.40-1,212-3 ч. 5,283,284 КУпАП, суд
 
П О С Т А Н О В И В:
 
На  ОСОБА_1  накласти адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 30 (тридцяти) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить510(п`ятсотдесять) гривень 00 копійок.
 
Стягнути із  ОСОБА_1  в дохід держави в особі Державної судової адміністрації України судовий збір у розмірі 454 (чотириста п`ятдесятчотири) гривні 00 копійок (отримувач: ГУК в Черніг.обл/тг м. Ічня/22030101, код ЄДРПОУ: 37972475, Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), № рах. (IBAN) UA818999980313151206000025669, код класифікації доходів бюджету: 22030101).
 
Згідно ст. 307 КУпАП штраф повинен бути сплачений не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення копії постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження- не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
 
У разі несплати штрафу в установлений законом строк постанова про адміністративне стягнення згідно ізст. 308 КУпАП буде надіслана для примусового виконання до відділу Державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцем знаходження його майна в порядку, встановленому законом.
 
У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: штраф в подвійному розмірі, тобто 1020 гривень 00 копійок.
 
Постанова може бути оскаржена до Чернігівського апеляційного суду через Ічнянський районний суд Чернігівської області на протязі 10 днів з дня її винесення.
 
Суддя Т.
Судова практика (адмінпротоколи)