PRосування юридичного бренду: тренди 2021 р.

16.06.2021

PRосування юридичного бренду: тренди 2021 р.

Минулий рік увірвався до світу розміреного та добре виваженого піару, сколихнувши його мешканців, наче землетрус. Не хочу казати, що в усьому винна пандемія, проте вона лишила міцний відбиток на рельєфі PR-індустрії. Час породжує нові потреби людини, еволюціонують форми та рівні взаємодії в суспільстві. А кризова ситуація, в якій опинився весь світ, стала певним каталізатором зміни PR-курсу. Нові правила гри на ринку — це завжди можливості для нових гравців, а також серйозний екзамен для існуючих. У таких умовах посиленої боротьби за місце під сонцем народжуються цікаві тренди та сильнішають мудрі бренди.

Якщо взяти аркуш паперу та накреслити карту трендів, виходить «мікс». Чимало тенденцій попередніх років зберіглися та посилилися, а деякі, здебільшого класичні, втратили ефективність. Проте найбільший інтерес становлять свіжі віяння, які так і ваблять яскравими кольорами та живими рухами, в яких бренд ніби підіймається у тривимірний простір.

У якості глобальної тенденції в усіх галузях, включаючи юриспруденцію, варто відзначати зміну ролі PR-фахівця. Вона стає стратегічно більш важливою, оскільки у 2021 р. посиленої уваги потребують як зовнішні, так і внутрішні комунікації, пов’язані з емоційним здоров’ям співробітників, створенням цінностей у внутрішньому середовищі компаній, підтримкою проєктів у сфері корпоративної соціальної відповідальності та pro bono-ініціатив. Нижче поговоримо про основні тенденції, які спостерігаємо на юридичному ринку.

Антикризові комунікації в кишені

Як продемонстрували пандемічні реалії, треба завжди буди напоготові та мати запасний план у кишені. Точніше, сценарій дій на випадок настання кризи. Репутаційні ризики — дуже делікатне та дороге питання, оскільки можна втратити все. Тому радимо розробити такий план заздалегідь та інвестувати зусилля в посилення антикризових комунікацій. Коли інші піддаються паніці, ви маєте бути врівноваженими, мати чітке позиціонування та діяти за відпрацьованим алгоритмом.

Кількість ≠ якість

Сьогодні інформаційний простір перевантажений — з моменту «проголошення» діджиталізації бренди поринули у віртуальний світ, намагаючись захопити стрічки новин, електронні скриньки та плейлисти. Як результат — роздратовані клієнти та втрата лояльності до бренду через нав’язливу комунікацію. Тому наразі потрібно робити ставку на якість, а не на кількість. Замість сотні шаблонних повідомлень e-mail відправте кілька десятків персоналізованих листів, які знайдуть відгук. Варто будувати чіткий та зрозумілий образ, щоб уникнути розмивання бренду. Не намагайтеся захопити весь ринок — працюйте саме зі своїм сегментом потенційних покупців.

Відео-контент — головна страва, а не десерт

Для відео-контенту настав, так би мовити, золотий вік. Користувач лінується або просто не має часу читати купу тексту. Водночас він прагне емоцій, відчуттів, яскравих барв. Тож подайте йому необхідну інформацію не на десерт, а в якості головної страви, замість сухих текстів та незрозумілих інструкцій. А ще краще виходити зі своєю аудиторією в прямий ефір, ділитися думками тут і зараз. Дуже важлива своєчасність відео-контенту, швидкість реакції, залученість у коментарі. Якщо раніше користувачі могли тривалий час чекати виходу офіційного ролика або прес-реліза, то зараз їм до вподоби аматорський контент. Це відверто, щиро та заслуговує лояльності, адже час споживача безцінний. Порада, якщо ви маєте можливість продукувати цікавий та якісний контент, заздалегідь потурбуйтеся про його просування.

Агенти змін, або Пристрасть до новизни

Трендом 2021 р. є, безумовно, поклик та нагальна потреба йти в ногу з часом, випробовувати нові інструменти та канали просування. Яскравим прикладом є освоєння юристами TikTok та Clubhouse — бренди продемонстрували здатність швидко пристосовуватися до змін та адаптувати свої стратегії. Навіть попри те, що ці соціальні мережі не стали масовими для юристів, пристрасть до новизни знайшла свій вияв.

Але тут важливо не перестаратися — на мій погляд, краще зосередитися на потенційно цікавих та важливих для вас платформах, якісно та систематично представляти компанію на них, аніж бути присутнім всюди потроху. Також варто відзначити зростання популярності Instagram для персонального піару. Загалом останнім часом бренди переосмислюють роль соціальних мереж, відмовляються від ведення гарних, акуратних та неживих сторінок, а натомість віддають перевагу групам за інтересами, де можна бути учасником ком’юніті разом зі своєю аудиторією. Тут кожен може приміряти роль творця контенту, а не звичайного обивателя.

M&A-піар та діджитал

Як би дивно це не звучало, злиття та поглинання відбуваються і в креативних індустріях. Наприклад, коли стираються грані між піаром та діджиталом, вони зливаються та поглинають функції один одного. В контексті стрімкої діджиталізації класичні піар-інструменти відходять на другий план. У фокусі — електронні видання, месенджери, тематичні чати. Звісно, друкована преса не померла, особливо, коли серед вашої цільової аудиторії є поціновувачі глянцю та газет. У такому разі на допомогу приходять дослідження та детальний таргетинг. Цікавим трендом є поява так званих гібридних заходів, коли частина форуму проходить офлайн, а інша — онлайн, або ж увесь захід транслюється.

Симпліфікація та прикладний аспект

Щоб бути в тренді, навчіться говорити про складне простими словами. Насправді це дуже складно, коли за плечима стоїть солідна експертиза, а всілякі розумні фрази та кліше захопили мозок. Повірте, все це лише засмічує комунікацію з клієнтом та ускладнює сприйняття. Пишіть тексти для людей, а не для експертів, так само виступайте на форумах і конференціях. Підкріплюйте сказане прикладами з власного досвіду — це найцікавіше для клієнта. Акцентуйте увагу на цінностях клієнта, щоб він розумів переваги своєї взаємодії з вашим брендом.

Внутрішні корпоративні комунікації

Спілкування — це основа основ. Неможливо побудувати сильний бренд без якісних внутрішніх комунікацій та створення цінностей зсередини компанії. Співробітник — це амбасадор, носій ДНК бренду, тому дуже важливо підтримувати здорові комунікації та формувати еко-середовище в компанії. У 2021 р. багато часу приділяється питанням емоційного здоров’я персоналу, превентивним заходам професійного вигорання, підвищенню рівня залученості співробітників у життя бренду.

Джерело

Юридичні новини України